Svåra Samtal och konflikter på jobbet

Vad är egentligen ett svårt samtal, och hur undviker du de vanligaste misstagen? Denna utbildning är skräddarsydd för dig som i din professionella roll ofta befinner dig i situationer där svåra samtal är en del av vardagen. Under en intensiv dag fokuserar vi på att utrusta dig med de verktyg och den förståelse som krävs för att navigera dessa utmanande dialoger.

Utbildningsinnehåll i korthet:

Vad ett svårt samtal?
Hur förbereder du dig för bästa resultat?
Vanliga fällor och hur du undviker dem.
Att skilja på sak och person.
De tre samtalen, lär dig att identifiera dem.
Att förstå eller bli förstådd?
Att hantera känslor
Ska vi lägga känslorna åt sidan för att hålla oss till saken?
Att få alla att gå ur samtalet med värdighet

 

Målgrupp:

Denna utbildning riktar sig till dig som i ditt arbete behöver hantera besvärliga samtal och konflikter, tex om du har en roll inom HR, politik, teamledare och annan professionell roll där hantering av svåra samtal är en regelbunden del av dina arbetsuppgifter. Kanske har du en roll där du behöver kommunicera med anhöriga, du kanske behöver hantera känsliga frågor eller korrigera din medarbetares beteende. Oavsett om du möter utmaningar i kommunikation med anhöriga eller behöver adressera känsliga ämnen med dina anställda, erbjuder denna kurs värdefulla insikter och praktiska verktyg för att effektivisera dessa interaktioner.

Kursdatum: (Endagarsutbildning):

24 september 2024
5 november 2024
25 februari 2025

Tider:

09.00-17.00, inklusive frukost, lunch, och fika.

Investering:

2,900 kr exklusive moms.

Utbildare:

Utbildningen leds av Camilla Saarinen, utbildad inom kommunikation och konflikthantering. Camilla är certifierad coach och DISC personprofilskonsult och hon erbjuder praktiska insikter och verktyg som gör dig bättre förberedd för att hantera svåra samtal i ditt yrkesliv.